کیمیاگر

متن مرتبط با «چرا نگاه نکردم» در سایت کیمیاگر نوشته شده است

چرا اصلاحات؟

  • نیلوبلاگ

    در دیالوگی از فیلم بیفور سانست گفته میشود که «افرادی که مهربانتر و سختکوشتراند و برای بهترشدن دنیا تلاش میکنند، علاقه و اشتیاقی به رهبر بودن ندارند.» حرفی که بسیار آن را میپسندم و با آن همدل هستم. به تاریخ بشریت نگاه کنید. کسانی که حاضر میشوند انسانهایی را بکشند (با عناوین مختلف از جمله دس...

    ادامه مطلب
  • چرا نگاه نکردم؟

  • نیلوبلاگ

    xa0 xa0شاید اگر از شما بپرسند که بهترین و تاثیرگذارترین شعر یا برش شعر فروغ کدام است، هیچکدامتان نگویید: «چرا نگاه نکردم؟» از شعر بلند و بیهمتای «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد»؛ اما برای من، این سطر از آنهاست که جهت داده و هنوز هم میدهد. xa0 xa0من خجالتی بودم. علاوه بر خجالت لازم، خجالتی نالازم و مسخره هم داشتم. که مانع اقدامکردن و تماشا کردنم بود. میدیدم اما با شرم. دلم میخواست بایستم اما درونم میگفت: کافیست؛ حرکت کن! با دل سیر و آرامش نگاه نمیکردم. xa0 xa0تماشا را از سهراب آموختم و تماشای طو...

    ادامه مطلب